Hogyan érj el növekedést a közösségi médiával?

Növekedés közösségi médiával. Reális?

Minden közösségi guru elmondta már, hogy a cégednek szüksége van Facebook oldalra, Twitterre, LinkedIn profilra, Google + aktivitásra, Pinterest jelenlétre stb stb, ha azt akarod hogy sikeres legyen. De ez önmagában még nem jelenti, hogy a közösségi médiában is sikeres leszel, ha mindezek megvannak, ettől még nem lesz nagyobb forgalmad, több profitod.

Egy pénzügyi példa: Személyes taktikád lehet a befektetési portfóliód szélesítése, hiszen ezzel csökkented a kockázatot hogy az egész vagyonodat egyszerre elveszíted. A probléma, viszont, hogy ezzel a lehetséges megtérülés mértékét is csökkented.

A kulcs a valódi növekedéshez az, bármilyen furán is hangzik, ha kevesebbet ruházunk be. Így összpontosíthatjuk a rendelkezésünkre álló időt, energiát és pénzt egy szűk körre, hogy ott igazán hatékonyak lehessünk. A közösségi médiahasználat végső célja, hogy üzleti növekedést érjünk el. Új ügyfeleket akarsz bevonzani, a jelenlegieket pedig hosszú időre megtartani. Egyébként mi másért csinálnád?

A közösségi média guruk nagyon jók abban, hogy az elköteleződésről beszéljenek neked, azt viszont nem mondják el általában, hogy hogyan érj el növekedést… Íme 3 közösségi marketing tipp, amit a Socialmediatoday oldalán találtunk, és amit még valószínűleg nem árultak el neked :

1. Éljen a lustaság

A közösségi média guruk azt mondják: menj és kezdj beszélgetésbe! A személyes kapcsolat valóban fontos, és kiváló, de ez így nem biztos hogy célravezető…

Ehelyett legyél egy kicsit lustább, és érd el, hogy az emberek kezdeményezzenek feléd. Általában háromféle-képen teheted ezt:

      1. Készíts tartalmat: írj cikkeket, készítsd képeket vagy videókat saját weboldaladra, vagy tedd ezt különböző szervezetek vagy más oldalak számára
      2. Légy Te a szakértő: keress a szakmádhoz tartozó szervezeteket (nonprofit), segítsd őket szaktudásoddal, de akár bloggerenek is nyújthatsz szakértői segítséget egy-egy témában amivel épp foglalkoznak, és a te szakterületed.
      3. Használd a pénzed: készíts egy marketing eszközt, mint például ingyenesen letölthető eszközök, vagy alkalmazás, vagy vállald el bizonyos ügyek szponzorációját, hogy a bloggereknek legyen miről írnia…

Mindegyik esetben a kirakatba teszed magad, közösségek elé. És persze megadod nekik a lehetőséget, hogy észre vegyenek….

2. A kevesebb néha több

Túl sok minden történik egyszerre a közösségi médiában. A Twitter frissítések száma végtelen, a Facebook minden nap újdonságokat mutat be, és minden héten van valami új trend, amit mindenkinek mindenképp tudnia, követnie kell. Ha keveset adsz magadból, átlagos eredményeket fogsz elérni. Célszerű egy-két marketing eszközre korlátozni magad, olyanokra, melyek időtállóak és segítenek kezelni a közösségi médiát.

Miről is van szó? Gondolj a tartalomra. Az online marketing minden eleme a tartalomnál kezdődik. Mi a Facebook állapotfrissítés? Tartalom. A fejléc a weboldaladon? Tartalom. Ez egyáltalán nem újdonság. Ha növekedést szeretnél elérni, akkor fejleszd magad a tartalomírásban, majd célozd meg tartalmaiddal az iparágadra jellemző top médiákat, vagy beszélj különböző szervezetek előtt (ingyenesen!) Ha megnézed a Coca Cola-t vagy Procter and Gamble-t, ők már évek óta ezt csinálják.

Így először is valódi szakmai irányításra tehetsz szert, másodszor pedig közösségi követőkre. Mindezt a pénzed és időd egyszeri befektetésével, pontosan ahogy lennie kell.

3. Hagyd figyelmen kívül a trendeket.

A trendek olyanok, mint az óceán hullámai, jönnek és mennek. A korai követők imádják, az újságírók mindig meglovagolják az aktuálisat. Az én kedvenc trendem jelenleg? A Pinterest. De a legtöbb üzlet számára időpocsékolás ezzel az oldallal foglalkozni, mégpedig ezért:

  1. Nem megfelelő közönség: A virális forgalom rendszerint nagy visszafordulási arányt generál. Ez a közönség nem fog vásárolni tőled.
  2. Nincs elég felhasználó: a Pinterestnek körülbelül 10 – 15 millió felhasználója van. A Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, és a Google+ viszont összesen 90millióál is több felhasználót jelent.
  3. Demográfiai okok: A felhasználói bázis nagyon nagy részt nőkből áll.

Viszont néhány speciális üzlet számára remek lehetőség a Pinterest, és akár a legnagyobb potenciális közösségi médiává válhat. (pl: kozmetikumok, körömlakk…) De a legtöbb cég számára, akik korlátozott idővel, pénzzel és energiával rendelkeznek, nem erre kéne hogy fordítsák a figyelmet.

Egy nemrég végzett kutatás (MarketingSherpa) bemutatta, hogy a cégek több, mint a fele nem tudja számszerűsíteni az e-mail markerting tevékenységét. Annak ellenére, hogy (a kutatás szerint) Amerikában az átlagos megtérülés 256%, vagyis 2,59 dollárt lehet keresni 1 befektetett dolláron!

Ennek az üzenete lényegében annyi, hogy amíg a legújabb közösségi trendeket követjük, megfeledkezünk azokról az alapvető dolgokról, eszközökről amik pénzt hoznak a konyhára. Úgy gondoljuk nem mindig a legújabb trendek követése és a közösség feltétlen használata a célravezető, nem szabad elhanyagolni a már bevált eszközöket sem, mint az e-mail marketing, vagy gondoljunk csak egyszerűen a hirdetések erejére…

A növekedéshez tehát több dolog kell. Hogy mi, azt talán a következő kép foglalja legjobban össze:

“- Kéne egy kis segítség, hogy hogyan vihetnénk be a céget a közösségi médiába. Tudna segíteni?
- Persze haver, már 2 éve Facebookozok, elég sok mindent tudok a közösségi médiáról
- Kiváló! Ebben az esetben szükségünk lenne egy átfogó stratégiára, beleértve egy piacralépési tervet, tartalom stratégiát, elvárt megtérülést, …
- öööö..? “

 

Neked milyen ötleted van a növekedésre?
Írd meg a hozzászólások között! Ha pedig tetszett a cikk, nyomj egy lájkot és egy pluszegyet!

 


Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel!


És ha még nem tetted, lájkold Facebook oldalunkat is!

Facebook hozzászólások:

Still quiet here.sas